نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي

ایرانگردی

واکنش گوینده کهنه کار تلویزیون ایران به اجرای صداپیشگان جوان افغانستان

 نخستین دوره از جشنواره «روز جهانی صدا» جمعه 6 ثور(اردیبهشت) با حضور هنرمندان و مسئولان فرهنگی هنری و رسانه ای ایران و افغانستان در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

به گزارش آی فیلم 2 ، نخستین دوره از جشنواره «روز جهانی صدا» جمعه 6 ثور(اردیبهشت) به مناسبت تجلیل از روز جهانی صدا با شعار «با صدای خودت مهربانی کن» با حضور هنرمندان و مسئولان فرهنگی هنری و رسانه ای ایران و افغانستان توسط انجمن صداپیشگان تهران در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

در این جشنواره شاهد رقابت مهیج بین ۲۰ صداپیشه افغانستانی در سه بخش استنداپ کمیدی، گردانندگی صحنه و هنرهای صداپیشگی شامل دکلمه خوانی، شاهنامه خوانی، گویندگی، داستان، خبر و دوبله بودیم.

بانو «رحیمی» دبیر انجمن صداپیشگان مام میهن در سخنانی در این جشنواره گفت: «امروز برای نخستین‌بار به مناسبت بزرگداشت روز جهانی صدا، گردهم آمدیم تا زیبایی‌های هنر صداپیشگی را در صدای گرم هنرمندان‌مان تجلی دهیم و شاهد لحظه‌های ناب شکوفایی استعدادهای جوانان‌مان باشیم.»

به گفته وی، این جشنواره به همت انجمن صداپیشگان مام میهن برگزار شده و هدف از برگزاری آن، نمایان کردن توانمندی‌ها و استعدادهای جوانان افغانستانی در عرصه صداپیشگی است و این‌که از این برنامه، انگیزه و امیدی برای پیشرفت و ترقی در این مسیر داشته باشند.

بانو «رحیمی» درباره هدف اینجمن صداپیشگان از برگزاری این جشنواره به خبرنگار آی فیلم 2 ، گفت : این انجمن با نشان دادن هنرها و توانمندی‌های هنرپیشگان جوان سعی دارد تا این هنرمندان در گروه‌های فرهنگی و هنری، رسانه‌ها و یا هر موقعیتی که شایستگی آن را دارند، جذب شوند.

وی تأکید کرد: به طور کلی هدف ما نشان دادن توانمندی‌های هنرمندان جوان صداپیشه مهاجر است.

از سوی دیگر  «فریده فرخی‌نژاد» گرداننده و گوینده کهنه کار خبر در تلویزیون جمهوری اسلامی ایران و از داوران اولین جشنواره صداپیشگان مهاجر در گفت و گو با خبرنگار آی فیلم 2 ، گفت : خیلی خوشحال هستم در چنین رویدادی، به عنوان یکی از داوران حضور داشته و واقعا از اجرای هنرمندان صداپیشه جوان افغانستانی لذت بردم.

وی افزود: از این‌که این استعدادها را دیدم، بسیار خوشحال شدم و به عزیزانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند، امیدوار هستم.

«محمد سرور رجایی» معاون خانه ادبیات افغانستان نیز در مورد برگزاری اولین جشنواره صداپیشگان به خبرنگار آی فیلم 2 ، گفت: جای خالی صداپیشگان در برنامه های فرهنگی ما در جامعه جمهوری اسلامی ایران مشاهده می شد و امروز این رویداد فرهنگی باعث شد هنرمندان این عرصه شناخته و معرفی شوند .

همچنان «محمدحسین محمدی» مسئول فرهنگی هنری افغانستان در تهران گفت : این جشنواره بسیار نوید بخش بود ، شاهد نمایش و شکوفایی استعداد ها بودیم و قطعا در آینده شاهد درخشش بیشتر صداپیشگان افغانستانی خواهیم بود. 

م ح/ ب م

این مطلب را به اشتراک بگذارید